Aankomst SXM - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stefan Pol - WaarBenJij.nu Aankomst SXM - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van stefan Pol - WaarBenJij.nu

Aankomst SXM

Door: svandepolsxm

Blijf op de hoogte en volg stefan

09 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Mijn eerste weekend op Sint Maarten is een feit. Het is nu zondagavond en zit lekker achter mijn laptopje.

Afgelopen vrijdag ben ik geland op Sint Maarten. Na een warm onthaal werden we naar ons appartement gebracht. Het appartement is van alle gemakken voorzien en is een prima plekje voor de aankomende 6 maanden.

Na het inrichten van het appartement hebben we ons opgefrist en richting een restaurant begeven voor een heerlijke maaltijd en een koud pilsje. Er werd geproost op een goed verblijf en fijne tijd met elkaar.

Twee collega’s die reeds hier verblijven hebben verder wat verteld over hun belevingen op het eiland. Na het heerlijke eten bij Soprano’s hebben we het bedje maar eens opgezocht in het appartement. Ik had gelukkig de koffers al uitgeruimd en mijn bedje opgemaakt. Na een goede nachtrust werd ik wakker om 07:00 uur. Om 08:00 uur hebben we met een aantal collega’s en duurloopje gedaan en de omgeving verkend. Wat een mooi groen eiland met azuurblauwe zeewater en witte stranden. Na het lopen hebben we boodschappen gedaan en het eiland verder verkend. We werden rondgeleid door collega’s die de omgeving goed konden laten zien. De hoofdstad Philipsburg, Marigot aan de Franse kant. De foute buurten en straatjes en de locaties waar we de aankomende periode gaan werken. De eerste indruk van het eiland is goed. De lokale bewoners zijn vriendelijk en contact is zo gemaakt. Verder is natuurlijk de temperatuur erg aangenaam. Na de rondleiding hebben we ons begeven naar Mullet Bay. Een prachtig strand waar het goed vertoeven is. Een drankje op het strand kost 2 dollar een het huren van een bedje 5 dollar. (1 euro is 1,35 US Dollar) dus dat is niet verkeerd De zaterdagavond hebben we een rondleiding gekregen in het lokale uitgaansgebied.

Vandaag stond een dagje strand op het programma. Heerlijk gesnorkeld visjes gezien en genoten van de zonsondergang, De zon gaat hier om 18:30 uur onder. Het is nu wintertijd op SXM. Morgenvroeg staat een introductie op het programma en kennismaking met de lokale collega’s van SXM. Ben benieuwd hoe de week eruit gaat zien. De eerste indruk van het eiland en de collega’s zijn erg goed. Toch voelt het nog steeds vreemd hier te zijn ver weg van thuis.

Ik wil graag mijn collega’s bedanken voor de goede opvang huisje auto etc. Erg goed voor elkaar allemaal. Nu ga ik mijn ogen sluiten na een weekend vol met nieuwe ervaringen en indrukken van het Friendly Island.

Stefan

• 09 Januari 2012 - 07:01

Piet:

Hoi Stefan,
    Leuk je verslag te lezen en zo een beetje te lezen wat je daar mee maakt. Hoop dat je een fijne tijd zult hebben. Maar gezien de foto's gaat dat wel lukken.
    Groeten.

• 09 Januari 2012 - 07:01

Kees:

Ziet er goed uit Stefan en de eerste indruk is de beste, dus gaat goed komen. groetjes

• 09 Januari 2012 - 07:26

Kim:

Have fun, Stefan! Geniet van deze bijzondere tijd en leer van deze werkervaring!

• 09 Januari 2012 - 09:15

Hoi Stefan,

Leuk te lezen dat je al wat georiënteerd bent in "den vreemden" en dat je je draai een beetje probeert te vinden. Veel succes deze week en geniet zoveel je kunt. De tijd gaat sneller dan je denkt, ook al ben je er nog maar net. Hopelijk kun je met het 'rare' gevoel van weg van huis zijn, langzaam steeds beter overweg. Groeten uit het Bosche.

• 09 Januari 2012 - 09:43

Marjon:

Hoi Stefan,

Klinkt allemaal erg vervelend ;)...
    Maak er een mooie tijd van!

Groetjes van Marjon

• 09 Januari 2012 - 13:39

Jeroen:

Inderdaad Marjon heeft gelijk, het klinkt allemaal erg vervelend, maar ja....

Iemand moet het doen!

Enjoy, have fun & doe voorzichtig.

Houdoe

• 09 Januari 2012 - 18:37

Angela:

Hoi Stefan,
    Leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Geniet er vooral van!
    En veel foto's plaatsen!!!
    Groetjes

• 09 Januari 2012 - 20:17

Sjors56:

Hoi Stefan,

Goed te lezen dat alles een beetje op z'n plaats valt en je door de collega's daar goed opgevangen bent.
    Have a nice time at this friendly island.
    take care!
    Piet (andere)

• 09 Januari 2012 - 20:17

Sjors56:

Hoi Stefan,

Have a nice time at this friendly island.
    take care!
    Piet (andere)

• 11 Januari 2012 - 11:57

Opa:

hoi stefan.

ik heb jou fotos al gezien en
    dat ziet er goed uit.
    uitkijken en goed op jezelf passen.

groetjes opa

• 11 Januari 2012 - 13:31

Oma:

ik ben nu op de verjaardag van je vader en volg jou weblog.volgens mij is het mooi weer en hou je goed jongen.

groetjes oma

• 11 Januari 2012 - 14:52

Richard En Marietje:

he,word daar wel gewerkt?we zien alleen maar paraplus en parasols.
    maar,toch,werk ze ook natuurlijk.

de groetjes uit lauwe

• 11 Januari 2012 - 21:59

Mannetje:

Hey Majieck,

We zitten al weer op woensdag en je zult misschien al je eerste dagje werken hebben gehad.
    Geniet van de schoonheid van het eiland.

Groeten ui Schijndel.